Mieszkający wyżej częściej popełniają samobójstwo

20 stycznia 2011, 09:54

Analiza danych dotyczących śmiertelności w różnych hrabstwach USA wykazała, że istnieje związek między mieszkaniem wyżej nad poziomem morza a ryzykiem samobójstwa. Podobny wniosek można było wyciągnąć zarówno w samobójstwach z użyciem broni palnej (59% wszystkich samobójstw), jak i w pozostałych przypadkach skutecznego targnięcia się na własne życie.



Bliskość autostrady uszkadza mózg

15 kwietnia 2011, 10:55

Uczeni z University of Southern California odkryli, że zanieczyszczenia związane z transportem samochodowym uszkadzają mózgi myszy. Toksyna uszkadzająca mózg nie pochodzi z rur wydechowych samochodów, ale jest mieszaniną spalin, zwietrzałych elementów samochodów i nawierzchni drogi.


Żywy billboard oczyszcza powietrze

30 czerwca 2011, 09:00

Coca-Cola Filipiny i WWF Filipiny odsłoniły w ubiegły czwartek (23 czerwca) pierwszy w kraju, a może i na świecie roślinny billboard. Jak głosi widoczne z daleka hasło, pochłania on zanieczyszczenia powietrza. Tablica znajduje się na Adriano Building w Makati.


Zmarł "ojciec e-booków"

9 września 2011, 10:54

Zmarł „ojciec e-booków", futurysta Michael Stern Hart. W roku 1971, gdy miał 24 lata, rozpoczął on prace nad Projektem Gutenberg, jednym z pierwszych i wciąż działających projektów bezpłatnego udostępniania dzieł literackich


Fakty do jednej szuflady, muzyka do drugiej

15 listopada 2011, 19:43

Siedemdziesięciojednoletni obecnie PM był kiedyś wiolonczelistą, grał ze znaną niemiecką orkiestrą. Przeszedł opryszczkowe zapalenie mózgu, przez co stracił większość wspomnień sprzed 2005 r. Pamięta tylko dwie osoby (brata i opiekuna), umknęły mu wydarzenia dotyczące życia osobistego i zawodowego, zdaje się jednak pamiętać muzykę. Sugeruje to, że fakty i pamięć muzyczna zajmują różne obszary mózgu.


Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?

13 lutego 2012, 11:41

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.


Wizualizacja części połączeń w Sieci; licencja: Creative Commons

Internet bez granic

9 maja 2012, 11:58

Nowozelandzka firma Maxnet powołała do życia nowego dostawcę internetu - FYX - którego głównym zadaniem jest zapewnianie dostępu do usług, których zasięg geograficzny jest ograniczony i nie obejmuje Nowej Zelandii. Przykładami taki usług mogą być Netflix czy Hulu.


Curiosity wylądował

6 sierpnia 2012, 05:44

Łazik Curiosity wylądował na Marsie. Kosmiczny dźwig za pomocą nylonowych lin opuścił pojazd na powierzchnię Czerwonej Planety


Trzeci gracz procesu zapamiętywania

8 października 2012, 10:24

Amerykanie jako pierwsi mierzyli aktywność kory śródwęchowej w czasie snu. Ze względu na połączenia tego obszaru z formacją hipokampa uważa się, że odgrywa on kluczową rolę w pewnych rodzajach pamięci. Okazało się, że kora śródwęchowa funkcjonuje wtedy, jakby coś zapamiętywała, w dodatku nawet w czasie snu wywołanego znieczuleniem.


Wegetarianie rzadziej chorują i umierają na serce

31 stycznia 2013, 18:31

Ryzyko hospitalizacji lub śmierci z powodu chorób serca jest u wegetarian o 32% niższe niż u osób jadających mięso i ryby.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy